BİR KUTU DONDURMA
MÜFREDAT
M.3.3.4. Paralarımız
M.3.3.4.1. Lira ve kuruş ilişkisini gösterir. Örneğin 325 kuruş, 3 lira 25 kuruş şeklinde ifade edilir. Ondalık gösterime yer verilmez.
M.3.3.4.2. Paralarımızla ilgili problemleri çözer. Problemlerde tasarrufun önemine vurgu yapılır. b) Problem kurmaya yönelik çalışmalara da yer verilir.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 40
OYUNUN OYNANIŞI
Yaşasın! Dondurmacı geliyor. Arkadaşlarımızla bir kutu dondurma alıp, hep birlikte yiyeceğiz. Olamaz, sadece bir kutu dondurma kalmış! Ve onu almak isteyen
birileri daha var. Onlarla aramızda tartışma çıkınca, dondurmacı bir çözüm önerdi. Bir kutu dondurma 10 liraymış. Bu bozuk paraları, en çabuk ve doğru
sayabilene vereceğim dondurmayı dedi. Biz de hemen önümüze tablayı serdik. Tablanın bir tarafı, 1. Gruba diğer tarafı da 2. Gruba ait. Sırayla çarkı çevirmeye
başladık. Her çevirdiğimizde çarkta gördüğümüz parayı tablaya yazdık. Paraları toplaya toplaya çevirmeye devam ettik. İlk diğer grubun saydığı paralar 10 lira
etti. Ve dondurmayı onlar kazandı. Tam dondurma yiyemeyeceğiz diye üzülürken, dondurmalarını bizimle de paylaşmak istediklerini söylediler. Böylece
hepimiz birer külah dondurma yiyebildik.