BİR KUTU DONDURMA
MÜFREDAT
M.2.3.2. Paralarımız
M.2.3.2.1. Kuruş ve lira arasındaki ilişkiyi fark eder. Örneğin on tane 10 kuruşun, dört tane 25 kuruşun, iki tane 50 kuruşun 1 lira ettiği vurgulanır.
b) Ondalık gösterimlere girilmez.
c) 100 ve 200 TL tanıtılır.
M.2.3.2.2. Değeri 100 lirayı geçmeyecek biçimde farklı miktarlardaki paraları karşılaştırır. Karşılaştırma yapılırken tek birim (kuruş veya TL) kullanılır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29
OYUNUN OYNANIŞI
Yaşasın! Dondurmacı geliyor. Arkadaşlarımızla bir kutu dondurma alıp, hep birlikte yiyeceğiz. Olamaz, sadece bir kutu dondurma kalmış! Ve onu almak
isteyen birileri daha var. Onlarla aramızda tartışma çıkınca, dondurmacı bir çözüm önerdi. Bir kutu dondurma 10 liraymış. Bu bozuk paraları, en çabuk ve
doğru sayabilene vereceğim dondurmayı dedi. Biz de hemen önümüze tablayı serdik. Tablanın bir tarafı, 1. Gruba diğer tarafı da 2. Gruba ait. Sırayla çarkı
çevirmeye başladık. Her çevirdiğimizde çarkta gördüğümüz parayı tablaya yazdık. Paraları toplaya toplaya çevirmeye devam ettik. İlk diğer grubun
saydığı paralar 10 lira etti. Ve dondurmayı onlar kazandı. Tam dondurma yiyemeyeceğiz diye üzülürken, dondurmalarını bizimle de paylaşmak istediklerini söylediler. Böylece hepimiz birer külah dondurma yiyebildik.