BÖL YÜKSELT
MÜFREDAT
M.2.1.5. Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Terimler veya kavramlar: bölme, bölünen, bölen, bölüm Semboller: ÷
M.2.1.5.1. Bölme işleminde gruplama ve paylaştırma anlamlarını kullanır.
a) Gerçek nesnelerin kullanımına yer verilir.
b) 20 içinde doğal sayılarla kalan sız işlem yapılır.
c) Bölme işleminin sembolik gösterimine geçmeden önce, bölme işlemini ardışık çıkarma olarak modeller.
M.2.1.5.2. Bölme işlemini yapar, bölme işleminin işaretini (÷) kullanır.
a) Öğrencilerin bölme işlemi sürecinde verilen probleme uygun işlemi seçmeleri sağlanır.
b) Bölünen, bölen, bölüm ile bölü çizgisinin bölme işlemine ait kavramlar olduğu vurgulanır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29
OYUNUN OYNANIŞI
Sayılar böldükçe küçülür. Ama bizim kule böldükçe büyüyor. Biliyorsunuz jenga, tüm bloklar 3’erli gruplar halinde, üst üste dizilerek oynanır. Dizdiğimiz
blokları bir sıra yatay, bir sıra dikey olacak şekilde dizmemiz gerekir. Amacımız ise, bloklarla oluşturduğumuz bu kuleyi, devirmeden yükseltebilmektir.
Sırası gelen oyuncu, bloklardan birini, kuleyi devirmeden yerinden çıkarır. Üst kısma, yönü doğru olacak şekilde koyar. Bizim kulemizin farkı ise bölmesi.
Kuleden aldığımız her bloğun üzerinde bölme işlemleri var. Bu işlemleri doğru yaparsak sorun yok. Aldığımız bloğu, dikkatlice üste koymamız yeterli
olacak. Ama doğru cevabı veremezsek, aldığımız bloğu yerine geri koymamız gerekiyor. Böylece kulenin devrilme ihtimali artıyor. Yani biz doğru bölersek
kulemiz büyür, bölemezsek yıkılıp küçülür.