CANAVAR İSTİLASI
MÜFREDAT
M.3.1.6. Kesirler Terimler veya kavramlar: kesir, pay, payda, kesir çizgisi, birim kesir
M.3.1.6.1. Bütün, yarım ve çeyrek modellerinin kesir gösterimlerini kullanır.
a) Kesir gösterimlerinin okunmasında, parça-bütün ilişkisini vurgulayacak ifadeler kullanılır. Örneğin 1/4 kesri “dörtte bir” biçiminde okunur ve bir bütünün 4’e bölünüp bir parçası alındığı şeklinde açıklanır.
b) Pay, payda ve kesir çizgisi kullanılan örnekler üzerinden açıklanır.
M.3.1.6.2. Bir bütünü eş parçalara ayırarak eş parçalardan her birinin birim kesir olduğunu belirtir.
a) Bütünün “1” olduğu vurgulanır.
b) Verilen bütünün eş parçalarından bir tanesinin birim kesir olduğu açıklanır.
M.3.1.6.3. Pay ve payda arasındaki ilişkiyi açıklar. Pay ve payda arasındaki parça-bütün ilişkisi vurgulanır.
M.3.1.6.4. Paydası 10 ve 100 olan kesirlerin birim kesirlerini gösterir. Paydası 10 olan kesirleri, diğer modellerin (uzunluk, alan vb.) yanı sıra sayı doğrusu üzerinde de gösterme çalışmaları yapılır.
M.3.1.6.5. Bir çokluğun, belirtilen birim kesir kadarını belirler. Problem model kullandırılarak çözdürülür. Daha sonra işlem yaptırılır.
M.3.1.6.6. Payı paydasından küçük kesirler elde eder. Kâğıt, kesir blokları, örüntü blokları ve sayı doğrusu gibi çeşitli modeller kullanarak payı paydasından küçük kesirlerle çalışılmalıdır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 40
OYUNUN OYNANIŞI
Eyvah, canavar kutularının kilitleri açılmış! Canavarların istilasına maruz kaldık. Her birini kutularına hapsedip, kapılarını kilitlemeliyiz. Yoksa dünyamızı ele
geçirecekler. Her bir canavar kartını, sırayla al. Üzerindeki işlemi çöz. Anahtar kartlarının birinin üzerinde sayı, diğerinin ise kesir şeması var. Doğru cevabı
gösteren, iki farklı anahtar kartını bul ve yerlerine yerleştir. Böylece o canavarı kutusuna hapsetmiş olacaksın. Acele et, sırada çok canavar var.