0850 308 02 32 [email protected]

ÇARPAN KAZANIR


MÜFREDAT

M.2.1.6. Kesirler Terimler veya kavramlar: çeyrek

M.2.1.6.1. Bütün, yarım ve çeyreği uygun modeller ile gösterir; bütün, yarım ve çeyrek arasındaki ilişkiyi açıklar.

a) Uzunluk, şekil ya da nesneler dört eş parçaya bölünür, çeyrek belirtilir.

b) Kesir gösterimine girilmez.

KAYNAK

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29

OYUNUN OYNANIŞI

Biliyorum, yarışırken çarpmak tehlikelidir. Yarışı kazanmamız imkansız hale gelir. Hatta yaralanabiliriz de. Ama bizim yarış biraz tuhaf. Burada çarpmayan tehlikede ve yarışı kaybediyor. Yarışacağınız arkadaşınızla aranıza yarış tablanızı serin. Çarkı alıp sırasıyla çevirin. Sırası gelen herkes iki kez çark çevirecek. İlk gelen sayı 1. çarpan, sonra gelen sayı ise 2. çarpan kısımına yazılacak. Sonucu doğru hersaplayabilirsen, ilk turu geçmiş oluyorsun. Hesaplayamazsan, sayıları sil ve sıranın tekrar sana gelmesini bekle. Bir yarışmacı, her turda farklı sayıları çarpmalı. Yani yarıştığın turlarda, çarkta gelen sayıların ikisi de aynı olursa çarkı çevirmen gerek Yarışı, 10 turu ilk tamamlayan kazanacak. anlayacağın bu özel kupaya sahip olmak için.