DİNOZORLAR PEŞİMİZDE
MÜFREDAT
M.2.1.4. Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Terimler veya kavramlar: çarpma, çarpım tablosu, çarpan, çarpım Semboller: x
M.2.1.4.1. Çarpma işleminin tekrarlı toplama anlamına geldiğini açıklar. Gerçek nesnelerle yapılan çalışmalara yer verilir.
M.2.1.4.2. Doğal sayılarla çarpma işlemi yapar.
a) Çarpma işleminin sembolünün (x) anlamı üzerinde durulur.
b) 10’a kadar olan sayıları 1, 2, 3, 4 ve 5 ile çarpar.
c) Çarpma işleminde çarpanların yerinin değişmesinin çarpımı değiştirmeyeceği fark ettirilir.
ç) Yüzlük tablo ve işlem tabloları kullanılarak 5’e kadar (5 dâhil) çarpım tablosu oluşturulur.
d) Çarpma işleminde 1 ve 0’ın etkisi açıklanır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29
OYUNUN OYNANIŞI
Bir adada mahsur kaldık. Ama daha önemli bir sorunumuz var. Dinozorlar! Eğer kaçış yolunu hemen bulamazsak dinozorlara yem olacağız. Şimdi kaçış
yolunu nasıl hazırlayacağınızı anlatıyorum. Çok dikkatli dinleyin. En az 2, en fazla 4 kişi toplanmalısınız. Keseden çıkan kartları bir güzel karıştırın. Şimdi de
deste halinde, yüzleri yere bakacak şekilde yere koyun. Herkes sırayla 4’er kart alsın ve kimseye göstermesin. Kartların bir tarafında sayılar, diğer tarafında
işlemler var. İşlemleri doğru yapabilirseniz, sonuçlar sayılarla eşleşecek. Destenin üstündeki kartı yere, açık bir şekilde koyun ve desteyi bir kenara çekin.
Sırası gelen kişinin, elindeki kartlardan bir tarafı, yerdeki kartın bir tarafı ile eşleşiyorsa, o kartı yerdekine dikey ya da yatay şekilde eklesin. Böylece sıra
diğer arkadaşınıza geçecek. O da yerdeki kartlardan biriyle elindekileri eşleştirmeye çalışacak. Eğer elinde, yerdeki kartla eşleşen bir kart yoksa, desteden
yeni bir kart çeksin. O da eşleşmezse sıra diğer arkadaşına geçer. Bu şekilde ilerleyerek, elindeki kartları ilk bitiren yolu tamamlayacak. Ve adadan ilk
kaçabilen o olacak.