GELİRLER GİDERLER
MÜFREDAT
M.3.3.4. Paralarımız
M.3.3.4.1. Lira ve kuruş ilişkisini gösterir. Örneğin 325 kuruş, 3 lira 25 kuruş şeklinde ifade edilir. Ondalık gösterime yer verilmez.
M.3.3.4.2. Paralarımızla ilgili problemleri çözer. Problemlerde tasarrufun önemine vurgu yapılır. b) Problem kurmaya yönelik çalışmalara da yer verilir.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 40
OYUNUN OYNANIŞI
Para bu! Gelir de, gider de. Önemli olan, senin bu gelir-gider dengesindeki başarın. Giderleri ayarlayamazsan, gelirler tükenir. Yani paran biter. Bu oyunu,
bitişe geldiğinde, elinde daha çok parası olan kazanıyor. Bakalım sen geliri tüketip kaybeden mi olacaksın, dengeyi sağlayıp kazanan mı olacaksın?
Karşına bir arkadaşını al. Tablayı aranıza serin. Kesedeki paralardan, farklı para türlerini kullanarak, 30’ar lira alın. Bu, sizin bir aylık geliriniz. Geri kalan
paraları da gruplayarak kenara dizin. Artık orası sizin bankanız. Yapmanız gereken ödemeleri de oraya yapacaksınız, almanız gereken paraları da oradan
alacaksınız. Piyonları başlangıca koyun ve bir ayınızı, yani oyunu başlatın. Sırayla zarı atın ve gelen sayı kadar ilerleyin. Geldiğiniz alanda yazanları
uygulamanız gerekiyor. Yalnız dikkatli olun. Paralarınızı kuruşu kuruşuna doğru hesaplayın. 1 kuruş bile, kaybetmenize sebep olabilir. İkiniz de bitiş
çizgisine gelmeli ve bir ayınızı tamamlamalısınız. Biri önce gelse bile, diğerinin bitirmesini beklemeli. Böylece, bitişte kimin daha fazla parası olduğunu
hesaplayabilirsiniz. Ay sonunda, daha çok parası olan yarışı kazanır. Bu arada aramızda kalsın, patron kazanana bir maaş ikramiye verecekmiş.