0850 308 02 32 [email protected]

GEOMETRİ MAYMUNU


MÜFREDA

M.1.2.1. Geometrik Cisimler ve Şekiller Terimler veya kavramlar: kenar, köşe, üçgen, kare, dikdörtgen, çember

M.1.2.1.1. Geometrik şekilleri köşe ve kenar sayılarına göre sınıandırarak adlandırır.

a) Üçgen, kare ve dikdörtgenin kenarları ve köşeleri tanıtılır.

b) Önce şekilleri sınıandırma sonra üçgen, kare, dikdörtgen ve çemberi tanıma ve adlandırma çalışmaları yapılır.

c) En çok dört kenarlı şekiller ve çember üzerinde çalışılır.

ç) Kare, dikdörtgen, üçgen ve çember modelleri oluşturulur.

d) Geometri tahtası, ip, tel, geometri çubukları vb. malzemeler kullanılarak geometrik şekiller modellenir

KAYNAK

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 28

OYUNUN OYNANIŞI

Olamaaz! Şu yaramaz maymunlar, tüm muzları yiyor. Acele etmezsen, sana hiç muz kalmayacak. Karşına bir arkadaşını al ve tablayı ortanıza serin. Muz kabuğu kartlarını, şekiller tablaya bakacak şekilde, boş alana yerleştirin. Piyonlardan birer tane alıp, başlangıç noktasına koyun. Şimdi yarışmaya hazırsınız. Unutmayın, bu yarışa yaramaz maymunlar da dahil. Şimdi sırayla çarkı çevirin. Gelen sayı kadar piyonunuzu ilerletin. Eğer maymunların tuzağına yani muz kabuğu olan yaprağa denk geldiyseniz, yerden bir kart alın ve bakın. Karttaki şeklin kenar sayısı kadar geri gitmeniz gerekiyor. Baktığınız kartı, diğer kartlara karıştırarak, alanına geri koyun. Yarışı ilk bitiren muzları kapar.