KAÇ CEVİZ YİYECEĞİZ
MÜFREDAT
M.2.1.5. Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Terimler veya kavramlar: bölme, bölünen, bölen, bölüm Semboller: ÷
M.2.1.5.1. Bölme işleminde gruplama ve paylaştırma anlamlarını kullanır.
a) Gerçek nesnelerin kullanımına yer verilir.
b) 20 içinde doğal sayılarla kalan sız işlem yapılır.
c) Bölme işleminin sembolik gösterimine geçmeden önce, bölme işlemini ardışık çıkarma olarak modeller.
M.2.1.5.2. Bölme işlemini yapar, bölme işleminin işaretini (÷) kullanır.
a) Öğrencilerin bölme işlemi sürecinde verilen probleme uygun işlemi seçmeleri sağlanır.
b) Bölünen, bölen, bölüm ile bölü çizgisinin bölme işlemine ait kavramlar olduğu vurgulanır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29
OYUNUN OYNANIŞI
Bugün park günü, yaşasın! Arkadaşlarımla koşup eğleneceğiz. Oyuncaklara bineceğiz. Ama tüm bunları yaparken, biraz yorulup acıkıyoruz. Bu yüzden annem
bir poşet dolusu ceviz verdi. Bunları arkadaşlarımla paylaşacağım. Eşit paylaşmalıyız ki, haksızlık olmasın. Üstünde işlemlerin olduğu kartlara göre paylaşmamız
gerekecek. Ama sonuçları kaç çıkacak bir türlü bulamıyoruz. En iyisi kenarında sayıların yazdığı, kutucuklarla dolu paylaştırma kartını önümüze serelim. İşlem
kartlarından birini elimize alalım. Kartlarda yazan büyük sayılar cevizlerimizin toplam sayısını, küçük sayılar ise kaç arkadaş olduğumuzu gösteriyor. Paylaştırma
kartının üst kısmındaki boş kutulara, kaç arkadaş paylaşacaksak, resimlerini koyalım. Elimize de ceviz pullarından karttaki büyük sayı kadar alıp, herkese birer
birer dağıtmaya başlayalım. Elimizdeki cevizler bitene kadar, herkese eşit sayıda ceviz verelim. Şimdi sayın bakalım kişi baş kaç ceviz düştü. Hıh işte, bulduğumuz o sayının kartını bulup işlem kartıyla eşleştirelim ki, kime kaç tane vereceğiz unutmayalım.