KAÇ ÇİLEK SATTI?
MÜFREDAT
M.1.1.2.1. Toplama işleminin anlamını kavrar.
a) Toplama işleminin aynı türden nesneleri (toplanabilir olanları) bir araya getirme, ekleme anlamları modelleme çalışmalarıyla fark ettirilir.
b) İçinde toplama anlamı bulunan günlük hayat durumlarına yönelik çalışmalara yer verilir.
M.1.1.2.2 Toplamları 10 veya 20 olan sayı ikilileri ile çalışılır.
M.1.1.2.3. Toplama işleminde toplananların yerleri değiştiğinde toplamın değişmediği'ni fark eder. Bu durumun, toplamanın değişme özelliği olarak adlandırıldığı belirtilmez.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 26
OYUNUN OYNANIŞI
Bugün çilek satışları öyle fazla ki manav amcanın kafası oldukça karıştı. Gelin kaç kilo çilek sattığını hesaplayabilmesi için ona yardım edelim. Öncelikle tablamızı önümüze serelim. Bir yanımıza çileklerin olduğu kartları diğer yanımıza da sayıların olduğu kartları koyalım. Çarkımızı alıp iki kere çevirelim. İlk çıkan sayı kadar çileği birinci kasaya, ikinci gelen sayı kadar çileği de ikinci kasaya koyalım. Şimdi sayalım bakalım, bu satışta kaç çilek satıldı. Bulduğumuz sonucun sayısını da son kasaya koyarsak manav amcaya çok büyük yardımımız dokunacak.