KAÇAK DİNOZORLAR
MÜFREDAT
M.4.1.6. Kesirler Terimler veya kavramlar: basit kesir, bileşik kesir, tam sayılı kesir
M.4.1.6.1. Basit, bileşik ve tam sayılı kesri tanır ve modellerle gösterir.
a) Kesrin farklı anlamlarına göre okunuşlarının değişebileceği vurgulanır.
b) Modeller (sayı doğrusu, alan modeli vb.) kullanılarak isimlendirme çalışmaları yapılır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 47
OYUNUN OYNANIŞI
Eyvah! Kural tanımayan, etçil bir dinozor, dinozorlara yasaklanmış, diğer hayvanların korkusuzca yaşadığı adaya girmiş. Hemen bu kaçak dinozoru oradan çıkarmalıyız. Yoksa doğanın dengesi bozulacak. Elinde, bir tarafında tam sayılı kesirlerin diğer tarafında ise bileşik kesirlerin olduğu kartlar var. En az 2 en fazla 4 kişi toplanın. Keseden çıkan kartları bir güzel karıştırın. Şimdi de deste halinde, yüzleri yere bakacak şekilde yere koyun. Herkes sırayla 4’er kart alsın ve kimseye göstermesin. Destenin üstündeki kartı da yere, açık bir şekilde koyun ve desteyi bir kenara çekin. Sizin elinizdeki kartları, yerdeki kartlara doğru şekilde eşleştirmeniz gerekiyor. Birbirine eşit olan tam sayılı bir kesir ile, bileşik bir kesir eşleşebilir. Sırası gelen kişinin, elindeki kartlardan birinin bir tarafı, yerdeki kartın bir tarafı ile eşleşiyorsa, o kartı yerdekine dikey ya da yatay şekilde eklesin. Böylece sıra diğer oyuncuya geçecek. O da yerdeki kartlardan biriyle elindekileri eşleştirmeye çalışacak. Eğer elinde, yerdeki kartla eşleşen bir kart yoksa, desteden yeni bir kart çeksin. O da eşleşmezse, sıra diğer oyuncuya geçer. Birinizin elindeki kartlar tamamen bittiğinde, oyun da bitecek. Oyun sonunda yerde oluşan kart yolu, dinozoru adadan çıkarmanın tek yolu. Elindeki kartları ilk bitiren kişinin ismi ise kurtardığınız adaya verilecek.