0850 308 02 32 [email protected]

KAÇAK YUVA


MÜFREDAT

 M.4.4.1. Veri Toplama ve Değerlendirme Terimler veya kavramlar: sütun grafiği

M.4.4.1.1. Sütun grafiğini inceler, grafik üzerinde yorum ve tahminler yapar.

M.4.4.1.2. Sütun grafiğini oluşturur. Sütun grafiği oluşturulmadan önce veriler nesne veya şekil grafiği yardımıyla düzenlenir. Çetele ve sıklık tabloları da kullanılabilir. İlk yapılan çalışmalarda kareli kâğıt ve renkli birim kareler kullanılabilir.

M.4.4.1.3. Elde ettiği veriyi sunmak amacıyla farklı gösterimler kullanır


KAYNAK

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 45

OYUNUN OYNANIŞI

Dinozorlar ve uğur böcekleri sürekli çoğalıyor. Her gün doğan yavruların sayısını kartlara yazıyorlar. Tabi henüz sayıları bilmedikleri için, çetele çizgileri ile yazıyorlar. Bu yüzden sürekli yeni yuvalar yapmaları gerekiyor. Ama yuvaların şekline bir türlü karar veremiyorlar. Onlar için öyle bir şekil çizelim ki, her seferinde yeni yuva yapmalarına gerek kalmayacak kadar büyük olsun. En az 2 en fazla 4 toplanın. Keseden çıkan kartları bir güzel karıştırın. Şimdi de deste halinde, yüzleri yere bakacak şekilde yere koyun. Herkes sırayla 4’er kart alsın ve kimseye göstermesin. Destenin üstündeki kartı da yere, açık bir şekilde koyun ve desteyi bir kenara çekin. Kartların bir tarafında onların yazdığı çeteleler, diğer tarafında ise bu çeteleleri ifade ede sayılar var. Sırası gelen kişinin, elindeki kartlardan birinin bir tarafı, yerdeki kartın bir tarafı ile eşleşiyorsa, o kartı yerdekine dikey ya da yatay şekilde eklesin. Böylece sıra diğer oyuncuya geçecek. O da yerdeki kartlardan biriyle elindekileri eşleştirmeye çalışacak. Eğer elinde, yerdeki kartla eşleşen bir kart yoksa, desteden yeni bir kart çeksin. O da eşleşmezse sıra diğer oyuncuya geçer. Birinizin elindeki kartlar tamamen bittiğinde, oyun da bitecek. Oyun bittiğinde, ortada oluşan şekil, yuvaların şekli olacak. Kartı ilk biten de hayvan kolonisine, kendi ismini verme hakkı kazanacak.