KESİRİN YOLU
MÜFREDAT
M.3.1.6. Kesirler Terimler veya kavramlar: kesir, pay, payda, kesir çizgisi, birim kesir
M.3.1.6.1. Bütün, yarım ve çeyrek modellerinin kesir gösterimlerini kullanır.
a) Kesir gösterimlerinin okunmasında, parça-bütün ilişkisini vurgulayacak ifadeler kullanılır. Örneğin 1/4 kesri “dörtte bir” biçiminde okunur ve bir bütünün 4’e bölünüp bir parçası alındığı şeklinde açıklanır.
b) Pay, payda ve kesir çizgisi kullanılan örnekler üzerinden açıklanır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 40
OYUNUN OYNANIŞI
Ada’nın kafası çok karışmış. Elinde, bir sürü kesir ve bir kesri ifade eden şekillerin olduğu kart var. Ama onlarla ne yapacağını bir türlü bilemiyor. Hadi
geçin karşısına da ona yol gösterelim. Oyuncu sayısı, en az 2 en fazla 4 olabilir. Keseden çıkan kartları bir güzel karıştırın. Şimdi de deste halinde, yüzleri
yere bakacak şekilde yere koyun. Herkes sırayla 4’er kart alsın ve kimseye göstermesin. Destenin üstündeki kartı da yere, açık bir şekilde koyun ve desteyi
bir kenara çekin. Kartların bir tarafında kesirler, diğer tarafında ise, o kesirleri ifade eden şekiller var. Sizin elinizdeki kartları, yerdeki kartlara doğru şekilde
eşleştirmeniz gerekiyor. Sırası gelen kişinin, elindeki kartlardan birinin bir tarafı, yerdeki kartın bir tarafı ile eşleşiyorsa, o kartı yerdekine dikey ya da yatay
şekilde eklesin. Böylece sıra diğer oyuncuya geçecek. O da yerdeki kartlardan biriyle elindekileri eşleştirmeye çalışacak. Eğer elinde, yerdeki kartla eşleşen
bir kart yoksa, desteden yeni bir kart çeksin. O da eşleşmezse, sıra diğer oyuncuya geçer. Birinizin elindeki kartlar tamamen bittiğinde, oyun da bitecek.
Kartı biten kazanacak. Önce bitiren, Ada’ya kesirlerin yolunu göstermiş olur.