KOPA VE HAZİNE
MÜFREDAT
M.4.1.1.4. Doğal sayıları en yakın onluğa veya yüzlüğe yuvarlar. En çok dört basamaklı sayılarla çalışılır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 45
OYUNUN OYNANIŞI
Korsanlar diyarının en iyi papağanı Kopa için, iki korsan yarışıyor. Kopa’ yı hazineye ilk ulaştırabilen korsan, hazine ile birlikte Kopa’ nın da sahibi olacak. Önlerinde bir hazine haritası. Her koordinat sayısının üzerinde de küpler var. Korsanlar, sırayla küpleri açarak altındaki sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlamaya çalışacak. Doğru yuvarlayabildikleri sayıların küplerini de alabilecekler. Eğer sonuç yanlış çıkarsa küpü yerine bırakmaları gerekecek. Yuvarlamaları yaparken, yuvarlama aparatından da yardım alabilirler tabi. Yuvarlama aparatını; sol kısımda sayınızda yazan yüzlük olacak şekilde; sağ kısmında ise ondan bir sonraki yüzlük olacak şekilde ayarlayın. Şimdi tabladaki sayı, aparatın hangi bölümüne geliyor dikkatle bakın. Ortadaki çizgiden sonra ise, sağdaki yüzlüğe, önce ise soldaki yüzlüğe yuvarlanması gerek. Küplerin hepsi toplandığında, hangi korsanın daha çok küpü varsa hazinenin ve Kopa’ nın sahibi artık odur.