KORSANLAR ÇARPIŞIYOR
MÜFREDAT
M.2.1.4. Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Terimler veya kavramlar: çarpma, çarpım tablosu, çarpan, çarpım Semboller: x
M.2.1.4.1. Çarpma işleminin tekrarlı toplama anlamına geldiğini açıklar. Gerçek nesnelerle yapılan çalışmalara yer verilir.
M.2.1.4.2. Doğal sayılarla çarpma işlemi yapar.
a) Çarpma işleminin sembolünün (x) anlamı üzerinde durulur.
b) 10’a kadar olan sayıları 1, 2, 3, 4 ve 5 ile çarpar.
c) Çarpma işleminde çarpanların yerinin değişmesinin çarpımı değiştirmeyeceği fark ettirilir.
ç) Yüzlük tablo ve işlem tabloları kullanılarak 5’e kadar (5 dâhil) çarpım tablosu oluşturulur.
d) Çarpma işleminde 1 ve 0’ın etkisi açıklanır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29
OYUNUN OYNANIŞI
Bir hazine, bir korsan gemisi, iki farklı korsan bayrağı. Korsanlar bu sefer gemi için çarpışıyor. İlk kim bayrağını gemiye takabilirse, gemi onun olacak. Ve
hazineyi almak için yola çıkabilecek. Hadi bakalım korsanlar, serin tablayı önünüze. Kendinize istediğiniz renkte dümen pulları seçin. Şimdi sırası gelen
dümeni yani çarkı iki kez çevirsin. Gelen iki sayıyı çarpsın. Bulduğu sonuç doğru ise, tabladaki o sayıyı pullarıyla kapatsın. Sonuç yanlışsa sıra diğer
korsanın olacak. 5 pulunu tablaya ilk yerleştiren, bayrağını gemiye takar.