KORSANLARIN HAZİNE AVI
MÜFREDAT
M.2.1.1.4. 100’den küçük doğal sayıların basamaklarını modeller üzerinde adlandırır, basamaklardaki rakamların basamak değerlerini belirtir.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29
OYUNUN OYNANIŞI
Kaptan Kanca, yeni bir hazine adası keşfetmenin mutluluğu ile gemisini ilerletirken, birden Korsan Kızıl Kafa’nın gemisini fark etmiş. Bu durum, birbirini
gören iki korsanı çok kızdırmış. Hazineyi daha çabuk alabilmek için gemileri hızlandırmışlar. Acaba hazineyi kim kazanacak? En az 2 arkadaş toplanın,
tablayı önünüze serin. Şans kartlarını ve soru kartlarını, ilgili alanlara, ters şekilde yerleştirin. Seçtiğiniz piyonları BAŞLANGIÇ noktasına koyun. Ve sırayla
zarı atmaya başlayın. Tüm korsanlar, zarda gelen sayı kadar ilerleyebilir. Geldiğiniz alan mavi ise sorun yok. Orası özgür alan. Bir şey yapmadan sıranızı
bekleyebilirsiniz. Kırmızı alan, soru kartı çekme bölgesi. Kartı çek, ve gelen kartın üzerinde yazan sayıyı onluk ve birlilerine ayır. Ya da bloklarla dolu bir
kart çekmişsen, sayıyı oku. Eğer cevabın doğru ise 5 altın kazanacaksın. Yanlış cevap verirsen de 5 altın kaybedeceksin. Eyvah! Ölüm tehlikesine denk
geldin. Şimdi ne olacak? Korkma! Hemen bir şans kartı çek. Belki de bugün şanslı günündür. Korsanlardan biri oyunu bitirdiğinde, tüm korsanların
gemisindeki altınlar sayılacak. En çok altın biriktirmiş olansa, hazine kutusunu alabilecek.