0850 308 02 32 [email protected]

KÜPLERE BİNDİM


MÜFREDAT

M.1.3.1. Uzunluk Ölçme

M.1.3.1.1. Nesneleri uzunlukları yönünden karşılaştırır ve sıralar.

a) Nesneler, ölçme yapmadan sadece karşılaştırılır.

b) “Daha uzun” ve “daha kısa” gibi ifadeler kullanarak karşılaştırma yapmaları istenir.

c) Sıralama etkinliklerinde nesne sayısının beşi geçmemesine dikkat edilir.

ç) Bir nesnenin uzunluklarına göre sıralanmış nesne topluluğu içindeki yeri belirlenir.

d) En az üç nesne arasında uzunluk ilişkileri yorumlanır ve geçişlilik düşüncesinin gelişimine dikkat edilir.

M.1.3.1.2. Bir uzunluğu ölçmek için standart olmayan uygun ölçme aracını seçer ve ölçme yapar. Birimler tekrarlı kullanılırken bir başlangıç noktası alınmasına, birimler arasında boşluk kalmamasına birimlerin üst üste gelmemesine ve hepsinin aynı doğrultuda kullanılmasına dikkat edilmelidir.

M.1.3.1.3. Bir nesnenin uzunluğunu standart olmayan ölçme birimleri türünden tahmin eder ve ölçme yaparak tahminlerinin doğruluğunu kontrol eder

KAYNAK

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 33

OYUNUN OYNANIŞI

Küplere binmek üzereyim. Ama öyle kızdığım için falan sanmayın. Kelimenin tam anlamıyla küplere binmek üzereyim. Sen hiç küpe bindin mi? Hayır mı? O zaman bana katılmalısın. Şimdi al bakalım eline bir küp ve atla üstüne. Bu kartlarda gördüğümüz resimlerin boyları kaçar küpmüş onu hesaplayacağız. Koskoca saat kulesine ulaşmak da pek kolay olamayacağından küpümüzle uçarak ölçeceğiz. Her bir resmin boyunu küple güzelce ölç. Dikkat et ölçerken küpü kaydırma. Artık resimler, kaç birim küp uzunluğunda biliyorsun. O zaman onları uzundan kısaya, ya da kısadan uzuna sıralayabilirsin.