ORTALIĞI TOPLUYORUZ
MÜFREDAT
M.1.1.2. Doğal Sayılarla Toplama İşlemi
M.1.1.2.2. Toplamları 20’ye kadar (20 dâhil) olan doğal sayılarla toplama işlemini yapar.
a) Toplama işleminin sembolü (+) ve eşit işareti (=) tanıtılır ve anlamları üzerinde durulur.
b) İşlem öğretiminde problem durumlarından yola çıkılmasına dikkat edilir.
c) Öğrenci işleme ait matematik cümlesini yazar ve modelle gösterir.
ç) Toplanan, toplam ve toplama terimlerinin anlamları vurgulanır.
d) Yan yana ve alt alta toplama işlemi yaptırılır. Alt alta toplama işlemi verilirken işlem çizgisinin eşitişareti ile benzer anlam taşıdığı vurgulanır.
e) Toplama işleminde sıfırın etkisi açıklanır.
f) Öğrencilerin işlemi sesli olarak açıklamaları istenir. Örneğin 5+2=7 işleminde "Beş artı iki eşittir yedi.", "Beş iki daha yedi eder." veya "Beş ile ikiyi toplarsak yedi eder." gibi açıklama yapmaları istenir.
g) Toplamları 10 veya 20 olan sayı ikilileri ile çalışılır.
h) 20’ye kadar olan doğal sayıları iki doğal sayının toplamı biçiminde yazma çalışmalarına yer verilir.
ı) Eldeli toplama işlemine yer verilmez.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 26
OYUNUN OYNANIŞI
Var mısın biraz ortalık toplamaya? Bu kartlar bu kadar dağınık kalırsa hem kartlar kaybolabilir hem de tekrar oynayamayız. İyisi mi gel seninle şunları bir
toplayalım. Toplarken de bol bol eğleneceğimize eminim. Kartlardan bir kısmında sonucu olmayan toplama işlemleri, diğer kısmında ise sayılar var. Her
toplama işlemini, sonucu olan sayılarla eşleştirmemiz yeterli olacak. Hadi başlayalım.