PARK ALANI
MÜFREDAT
M.4.3.3. Alan Ölçme
M.4.3.3.1. Şekillerin alanlarının, bu alanı kaplayan birimkarelerin sayısı olduğunu belirler. Tanınan şekillerin yanı sıra kareli kâğıt üzerine çizilen yaprak, el gibi girintili şekillerle de çalışılır. Örnekler verilirken çevre uzunlukları aynı, alanları farklı şekiller üzerinde çalışmalar yapılır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 47
OYUNUN OYNANIŞI
Mahallenin çocukları toplandı. Kendilerine oyun oynayabilecekleri bir alan arıyorlar. Bulduklarında, oraya istedikleri gibi bir park yapılacak. Ama
bakmaları gereken çok boş yer var. Hepsinin alanını hesaplamaları gerekiyor. Kartlara mahalledeki boş yerleri çizdiler. Kenar uzunluklarını da yanına
yazdılar. Küçük kartlara da çizdikleri yerlerin alanlarını yazdılar. Hangisi daha iyi bir türlü karar veremediler. Bunun için gruplara ayrıldılar. En az 2 en fazla 4
kişilik gruplar halinde toplandılar. Her biri birer yer kartı seçti. Aralarından biri, keseye attıkları alan ölçüleri kartlarını teker teker çekip okudu. Herkes
kendi kartında, bu alan ölçüsüne sahip bir yer var mı diye baktı. Okunan ölçü kimin kartında varsa, renkli kapama kartıyla, kendi kartındaki şekli kapattı.
Kartındaki şekillerin tamamını ilk kapatan kişi, park alanını belirleme hakkı kazandı. Ve onun kartındaki en büyük alana sahip yerin park olmasını istedi.
Şimdi ben sana tüm bu malzemeleri veriyorum. Topla arkadaşlarını, bakın bakalım hangi alan park yapılmış?