0850 308 02 32 [email protected]

RENKLİ MACERA


MÜFREDAT
M.4.1.7. Kesirlerle İşlemler

M.4.1.7.1. Paydaları eşit kesirlerle toplama ve çıkarma işlemi yapar.

M.4.1.7.2. Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer 


KAYNAK

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 47

OYUNUN OYNANIŞI

Bir Unicorn’un sırtında, gökkuşağının hemen üstünden izlemek ister misin dünyayı? O zaman sen de gel bizim renkli ve eğlenceli maceramıza katıl. En az 2 en fazla 4 kişilik bu macerada, herkes kendine birer bingo kartı seçiyor. Şemalı kesir kartlarını ise kesemize atıyoruz. Unicorn kartlarımız da hemen yanımızda dursun ki, bizi götürebilsinler. Sırayla kesedeki kartlardan birini çekiyoruz. İşte macera tam da burada başlıyor. Aslında bingo kartlarında aradığımız kesir, çektiğimiz kartta yazan kesir ile toplandığında, bize şemadaki kesri verecek olan kesir. Yani diyelim ki çektiğimiz kartta +3∕8 yazıyor ve şemamız da 8’e bölünüp 7’si doldurulmuş. Yani şemamız 7/8 i temsil ediyor. O zaman bizim aramamız gereken kesir, 3/8’i, 7/8’e tamamlayacak olan kesir. O da 4/8 ediyor. Yani kartı çeken kişi, kartı ortaya koyup, sesli bir şekilde hem üstte yazan kesri, hem de şeklin ifade ettiği kesri okumalı. Bingo kartında 4/8’i bulan kişi de hemen bir unicorn kartı alıp o kesri kapatmalı. Hadi size bir ipucu; şemaların dolu kısımlarındaki renkler size yol gösterecek. Bir sonraki kartı, sıradaki oyuncu çekecek unutmayın. Seçtiği bingo kartındaki tüm kesirleri, unicorn kartları ile kapatan ilk kişi, gökkuşağının üzerinden bize el sallayacak.