ROKET YOLCUSU
MÜFREDAT
M.3.1.1. Doğal Sayılar Terimler veya kavramlar: basamak, basamak değeri, yüzlük, tek sayı, çift sayı Semboller: >, <
M.3.1.1.1. Üç basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. Öncelikle modeller kullanılarak üç basamaklı sayılar kavratılır.
M.3.1.1.2. 1000 içinde herhangi bir sayıdan başlayarak birer, onar ve yüzer ileriye doğru ritmik sayar.
M.3.1.1.3. Üç basamaklı doğal sayıların basamak adlarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 38
OYUNUN OYNANIŞI
Rokete binecek son yolcuyu arıyoruz. Bunun için bir yarışma düzenledik. Kazanan, rokete atlayıp gezegenlere doğru bir yolculuğa çıkacak. Katılmak isteyen iki
kişi, roket tablasını aralarına sersin. Birer piyon alıp, tablaya yerleştirsin. Şimdi de birer OYUNCU KARTI alsınlar .Zarı da atmak üzere yanlarında bulundursunlar.
Gelelim yarışmanın nasıl olacağına. Rakam kartlarını ve yüzlük sayı kartlarını ayrı ayrı karıştırıp, ters bir şekilde yanınıza koyun. Her oyuncu üçer tane rakam
kartı alsın. Birer tane de yüzlük sayı kartı alın. Aldığınız yüzlük sayı kartlarını, OYUNCU KARTI’ ndaki hedef sayı bölümüne yerleştirin. Elinizdeki rakam kartları ile,
hedef sayıya en yakın sayıyı oluşturmaya çalışın. Bunu, elinizdeki rakamları, OYUNCU KARTI’ ndaki ilgili alanlara yerleştirerek yapın. Hedef sayısına en yakın
sayıyı oluşturmayı başaran, zarı atın. zardan gelen sayı kadar da piyonunu ilerletebilir. Piyonunu, 1’den başlatıp, 20’ye getirebilen ilk yarışmacı, roketin yolcusu
olabilecek. Bu arada yarışma esnasında kartlarınız biterse, tekrar karıştırıp ters şekilde yerleştirebilirsiniz. Acele edin, kalkış için geri sayım başlamak üzere.