SEN İYİ MİSİN?
MÜFREDAT
M.2.1.4. Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Terimler veya kavramlar: çarpma, çarpım tablosu, çarpan, çarpım Semboller: x
M.2.1.4.1. Çarpma işleminin tekrarlı toplama anlamına geldiğini açıklar. Gerçek nesnelerle yapılan çalışmalara yer verilir.
M.2.1.4.2. Doğal sayılarla çarpma işlemi yapar.
a) Çarpma işleminin sembolünün (x) anlamı üzerinde durulur.
b) 10’a kadar olan sayıları 1, 2, 3, 4 ve 5 ile çarpar.
c) Çarpma işleminde çarpanların yerinin değişmesinin çarpımı değiştirmeyeceği fark ettirilir.
ç) Yüzlük tablo ve işlem tabloları kullanılarak 5’e kadar (5 dâhil) çarpım tablosu oluşturulur.
d) Çarpma işleminde 1 ve 0’ın etkisi açıklanır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29
OYUNUN OYNANIŞI
Hımm.. Acaba hangisiydi? Şu mu? Yok yok, kesin bu! Tüh ya yanlış hatırlamışım. Ben galiba bu oyunda yetirince iyi değilim. Peki sen iyi misindir? Efendim?
Hangi oyun mu? Aa! O kadar haklısın ki! Ben daha sana oyunu anlatmadım. Bak şimdi, burada çarpma işlemlerinin ve onların sonuçlarının olduğu kartlar
var. Bu kartları güzelce karıştırıyoruz. Sonra da yüzleri yere bakacak şekilde, düzgünce masaya diziyoruz. Sonra 1 kart açıyoruz. O kartı kapatmadan yeni
bir tane daha açıyoruz. Açılan iki kartın eşleşmesi gerekiyor. Yani kartlardan birinin işlem kartı, diğerininse onun sonucu olması gerekiyor. Eğer kartlar
eşleşmiyorsa, kartları, yerini değiştirmeden, kapatıyoruz. Bu oyun iki kişiyle oynanıyor. Açılan kartlar eşleştiğinde, açan kişi o kartları alıyor. Ve bir tur daha
açma hakkı kazanıyor. Ama eşleşmezse sıra diğer oyuncuya geçiyor. Masada hiç kart kalmadığında oyun bitiyor. Elinde en fazla kartı olan da oyunu
kazanıyor. Ee, artık oyunu öğrendiğine göre başla bakalım oynamaya. Sonra söylersin bana, sen bu oyunda iyi misin değil misin?