SEPETTEKİ ŞANS
MÜFREDAT
M.2.1.6. Kesirler Terimler veya kavramlar: çeyrek
M.2.1.6.1. Bütün, yarım ve çeyreği uygun modeller ile gösterir; bütün, yarım ve çeyrek arasındaki ilişkiyi açıklar.
a) Uzunluk, şekil ya da nesneler dört eş parçaya bölünür, çeyrek belirtilir.
b) Kesir gösterimine girilmez.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29
OYUNUN OYNANIŞI
Kırmızı Başlıklı Kız ormanda büyükannesinin kulübesine ulaşmaya çalışıyor. Ama kurt ondan daha hızlı gitmek istiyor. Sen kurt musun yoksa Kırmızı
Başlıklı Kız mı? Bir arkadaşınla beraber, birer karakter seçin ve kulübeye ilk ulaşan olmaya çalışın. Tablayı önünüze serin. Piyonlarınızı başlangıca
yerleştirin. Çarkı elinize alıp çevirin. Piyonu çarkta gelen sayı kadar ilerletin. Geldiğiniz alanda sepet varsa, sepetten soru çekme zamanı gelmiştir. Bir soru
kartı alın. PROBLEM ADIM KARTI yardımıyla çıkan problemi çözün. Cevabınız doğru ise 1 kutu daha ilerleme hakkına sahip olacaksınız. Ama yanlışsa
yerinizde kalmalısınız. Sonra sıra karşınızdakine geçer. Bu şekilde ilerleyerek kulübeye ilk ulaşan oyunu kazanır. Kazanmak istiyorsanız, sepetten çıkan
şansı iyi değerlendirin bence.