0850 308 02 32 [email protected]

TAÇ KİMİN?


MÜFREDAT

M.2.1.4. Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Terimler veya kavramlar: çarpma, çarpım tablosu, çarpan, çarpım Semboller: x

M.2.1.4.1. Çarpma işleminin tekrarlı toplama anlamına geldiğini açıklar. Gerçek nesnelerle yapılan çalışmalara yer verilir.

M.2.1.4.2. Doğal sayılarla çarpma işlemi yapar. 

a) Çarpma işleminin sembolünün (x) anlamı üzerinde durulur.

b) 10’a kadar olan sayıları 1, 2, 3, 4 ve 5 ile çarpar.

c) Çarpma işleminde çarpanların yerinin değişmesinin çarpımı değiştirmeyeceği fark ettirilir.

ç) Yüzlük tablo ve işlem tabloları kullanılarak 5’e kadar (5 dâhil) çarpım tablosu oluşturulur.

d) Çarpma işleminde 1 ve 0’ın etkisi açıklanır.

KAYNAK

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29

OYUNUN OYNANIŞI

Kraliyet ailesinin her yıl düzenlediği taç giyme törenine hoş geldiniz. Bu ülkede taç, babadan oğula kalmaz. Herkes kendi krallığını ya da kraliçeliğini kendisi belirler. O yüzden de her yıl bir turnuva düzenlenir. Kazanan kişi tacın sahibi olur. Siz de tacı giymek istiyor musunuz? O zaman iyi dinleyin, kuralları anlatıyorum. Turnuva ikişer kişilik gruplar halinde yapılır. Kazananlar son bir kişi galip gelene kadar, ikişerli yarışmaya devam eder. Mutlu kraliyet ailesi tablası ortaya serilir. Yarışmacılar, kendilerine birer renk belirler ve o renge ait pulları alır. Birer de piyon alır ve piyonları başlangıç noktasına koyar. Sırası gelen oyuncu çarkı çevirir. Piyonunu, çarkta gelen sayı kadar ilerletir. Geldiği alandaki işlemi doğru cevaplarsa, kendi pullarından biri ile o işlemi kapatır. Yanlış cevap verirse pul koyamaz. Geldiği alan, herhangi bir pulla önceden kapatılmışsa o tur bir şey yapamaz. Üzerinde yazıların olduğu alana denk gelirse de oradaki talimatlara uymak zorundadır. Yarış, tüm işlemlerin üstü kapatılana kadar devam eder. Oyun bittiğinde, tablada en çok kimin pulu varsa kazanan o olur. Bakalım bu yıl taç kimin olacak