TAKLA YARIŞI
MÜFREDAT
M.2.1.1. Doğal Sayılar
Terimler veya kavramlar: basamak, basamak değeri, sayı örüntüsü, deste, düzine
M.2.1.1.7. 100’den küçük doğal sayılar arasında karşılaştırma ve sıralama yapar.
a) En çok dört doğal sayı arasında karşılaştırma ve sıralama çalışmaları yapılır.
b) Sıra bildiren sayıları "önce", "sonra" ve "arasında" kavramlarını kullanarak sözlü ve yazılı olarak ifade etme çalışmalarına yer verilir
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29
OYUNUN OYNANIŞI
Timsah Timy ve Tomy yine bir yarış içindeler. En çok takla puanını, kim yuvarlanıp kazanacak? Ama bir türlü yuvarlayıp, puanları hesaplayamıyorlar. Hadi onlara yardım edelim. ONLAR/BİRLER tablasını önümüze serelim. Çarkı alıp iki kez çevirelim. İlk gelen sayıyı mavi kartlardan birine yazıp, tablanın ONLAR bölümüne; ikinci gelen sayıyı da kırmızı kartlardan birine yazıp, BİRLER bölümüne koyalım. Artık elimizde iki basamaklı bir sayı var. Mavi karta bakalım ve yuvarlama aparatımızın sol kısmını, o sayıyla aynı olacak şekilde ayarlayalım. Şimdi kırmızı kartı elimize alalım ve yuvarlama şeridi üzerindeki, aynı sayının üstüne koyalım. Kartımız ortadaki çizginin solunda mı kaldı, sağında mı? Solundaysa puanı, aparatın solundaki onluk; sağında ise puanı aparatın sağındaki yani daha büyük olan onluk olacak. Tura ilk Timy başlıyor. 10 tur sonunda hangisinin yuvarlama puanı daha yüksek olacak bak bakalım.