0850 308 02 32 [email protected]

TOPLAMA JENGA


MÜFREDAT
M.2.1.1. Doğal Sayılar Terimler veya kavramlar: basamak, basamak değeri, sayı örüntüsü, deste, düzine.

M.2.1.1.1. Nesne sayısı 100’e kadar (100 dâhil) olan bir topluluktaki nesnelerin sayısını belirler ve bu sayıyı rakamlarla yazar. 100’e kadar olan bir sayıya karşılık gelen çokluğun belirlenmesi sağlanır.

M.2.1.1.2. Nesne sayısı 100’den az olan bir çokluğu model kullanarak onluk ve birlik gruplara ayırır, sayı ile ifade eder.

a) Aşamalı olarak önce 20 içinde çalışmalar yapılır.

b) Deste ve düzine örneklerle açıklanır.

M.2.1.1.3. Verilen bir çokluktaki nesne sayısını tahmin eder, tahminini sayarak kontrol eder.

M.2.1.1.4. 100’den küçük doğal sayıların basamaklarını modeller üzerinde adlandırır, basamaklardaki rakamların basamak değerlerini belirtir.

KAYNAK

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 29

OYUNUN OYNANIŞI

Var mısınız biraz farklı bir jenga oynamaya? Biliyorsunuz jenga, tüm bloklar 3’erli gruplar halinde, üst üste dizilerek oynanır. Dizdiğimiz blokları bir sıra yatay, bir sıra dikey olacak şekilde dizmemiz gerekir. Amacımız ise, bloklarla oluşturduğumuz bu kuleyi, devirmeden yükseltebilmektir. Sırası gelen oyuncu, bloklardan birini, kuleyi devirmeden yerinden çıkarır. Üst kısma, yönü doğru olacak şekilde koyar. Bizim jengamızın farkı ise toplaması. Her bloğun üzerinde, toplama işlemleri var. Çıkarmak için dokunduğunuz bloktaki işlemin cevabını söylemeniz gerekiyor. Cevap doğruysa, bloğu üste koyabilirsiniz. Ama yanlışsa, bloğu eski yerine koymanız gerekecek. E tabi devirmeden! Bakalım sizin kulenin boyu, kendi boyunuzu geçebilecek mi?