TURSİTLER MEKSİKADA
MÜFREDAT
M.2.4.1. Veri Toplama ve Değerlendirme Terimler veya kavramlar: çetele tablosu, sıklık tablosu, nesne grafiği, şekil grafiği, ağaç şeması
M.2.4.1.1. Herhangi bir problem ya da bir konuda sorular sorarak veri toplar, sınıfandırır, ağaç şeması, çetele veya sıklık tablosu şeklinde düzenler; nesne ve şekil grafiği oluşturur.
a) Veri toplarken “Bir sınıftaki öğrencilerin en sevdiği mevsimin, rengin hangisi olduğunun sorulması vb.” örneklere yer verilir.
b) Grafik oluştururken verinin en çok dört kategoride organize edilebilir olmasına ve her veri için bir nesne kullanılmasına, nesnelerin yan yana veya üst üste gelmesine dikkat edilmelidir.
c) Nesne ve şekil grafiğinde yatay ve dikey gösterimler örneklendirilmelidir.
ç) Nesne grafiği oluşturulurken gerçek nesneler kullanılmasına dikkat edilmelidir.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 47
OYUNUN OYNANIŞI
Meksika’da çalışan bir tur rehberi, gelen turistler arasında bir araştırma yapıyor. Herkese aynı soruyu soruyor. “Ülkemizde dikkatinizi en çok çeken şey ne oldu?” Sizce cevapları ne olmuştur? 2 arkadaş karşılıklı oturun. NESNE GRAFİĞİ tablalarını önünüze serin. Çarkı alın ve sırayla çevirmeye başlayın. Her gelen nesne bir turistin cevabı. Gördüğünüz nesne için, grafik tablasında bir kutu işaretleyin. Sırayla çarkı 10’ar kez çevirin. Ve her gördüğünüz nesne için bir kutucuk işaretleyin. Sizin sorduğunuz turistler arasında hangi nesne daha çok dikkat çekmiş? Bu bilgileri rehberle paylaşıp, ona yardım etmeye ne dersiniz? O zaman, ÇETELE TABLOSU yazan kartları alın. Çetele yazan kısmına, hangi nesneden kaç tane varsa o kadar çizgi koyacağız. Ama her dört çizginin üzerine, yatay bir çizgi çekerek onları birleştireceğiz. Böylece çizgilerimiz 5’erli şekilde gruplanmış olacak.