YARIŞ ZAMANI
MÜFREDAT
M.3.1.3. Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi
M.3.1.3.1. Onluk bozma gerektiren ve gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar. Sınıf sayı sınırlılıkları içinde kalınır.
M.3.1.3.2. İki basamaklı sayılardan 10’un katı olan iki basamaklı sayıları, üç basamaklı 100’ün katı olan doğal sayılardan 10’un katı olan iki basamaklı doğal sayıları zihinden çıkarır. Üzerine ekleme, sayıları parçalama gibi zihinden işlem stratejileri kullanılır.
OYUNUN OYNANIŞI
Var mısın yarışa? O zaman karşına, kendine senin kadar güvenen bir ya da iki arkadaşını al. Tablayı ortaya serin. Arabalarınızın renklerini belirleyin. Herkes kendi renginden
başlayacak çünkü. Piyonlarınızı, kendi başlangıçlarınıza koyun. Sırası gelen zarı atsınv ve gelen sayı kadar ilerlesin. Geldiği alandaki işlemi zihinden yapsın. Cevap yanlışsa
sıra diğer yarışçıya geçer. Doğru ise zarı tekrar atma hakkı kazanır. Bir oyuncu, üst üste en fazla üç kez çarkı çevirebilir. BİTİŞ sayısına ilk ulaşan yarışı kazanır. Hadi atlayın
arabalara, yarış başlıyor.