YUVARLANAN ROKET
MÜFREDAT
M.4.1.1.4. Doğal sayıları en yakın onluğa veya yüzlüğe yuvarlar. En çok dört basamaklı sayılarla çalışılır.
KAYNAK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI 2018 PDF SAYFA 45
OYUNUN OYNANIŞI
Aynı gün, aynı saatte; aynı yerden atılan iki roketten hangisi hedefine daha çabuk ulaşır? Tabi ki, daha hızlı yuvarlanabilen! Nasıl? İnanmadın mı? O zaman al karşına birini, serin önünüze tabladaki roketleri. Yanınıza da birer yuvarlama aparatı alın. Sırayla zarı atın. BAŞLANGIÇTAN başlayarak, Zarda gelen sayı kadar ilerleyin. Geldiğiniz noktadaki sayıyı en yakın yüzlüğe yuvarlamanız gerekiyor. Bunun için, yuvarlama aparatından yardım alabilirsiniz. Yuvarlama aparatını; sol kısımda sayınızda yazan yüzlük olacak şekilde; sağ kısmında ise ondan bir sonraki yüzlük olacak şekilde ayarlayın. Şimdi tabladaki sayı, aparatın hangi bölümüne geliyor dikkatle bakın. Ortadaki çizgiden sonra ise, sağdaki yüzlüğe, önce ise soldaki yüzlüğe yuvarlanması gerek. Artık cevabı vermeye hazırsın. Cevabın doğru ise, o noktada kalabilirsin. Yanlışsa, zarı atmadan önceki alana geri dönün. BİTİŞ noktasına ilk gelen en hızlı roket olacak. Gördüğünüz gibi, hedefe ilk ulaşan, en hızlı yuvarlanabilen oldu