ZÜRAFA ÖĞRETMENİN SONU
MÜFREDAT
M.3.1.4. Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi
M.3.1.4.1. Çarpma işleminin kat anlamını açıklar. Çarpmanın kat anlamının tekrarlı toplama anlamıyla ilişkisi vurgulanır.
M.3.1.4.2. Çarpım tablosunu oluşturur. 100’lük tablodan yararlanarak ve liste şeklinde yazarak çarpım tablosunu oluşturmaları sağlanır.
OYUNUN OYNANIŞI
Öğretmen zürafa, bugün hayvanlar sınıfında çarpmayı anlatacak. Ama afacan yavruların dikkatini çekmek kolay değil. Sürekli oyun oynamak istiyorlar. Zürafa da onlar için çarpmayı oyun haline getirmiş. Nasıl mı? Gelin anlatayım. Önce çarpmak istediği iki sayıyı bir kartın üst kısmına yazmış. Sonra iki basamaklı olan sayıyı onluk ve birliklerine ayırarak üst tarafa, tek basamaklı sayıyı da yan tarafa yazmış. Tüm sayılar için de alanlar oluşturarak kutular yapmış. İlk kutu, yanda yazan bir basamaklı sayı ile üstteki onluğu çarpıp yazacağımız alan. İkinci kutu ise bir basamaklı sayı ile birliği çarpacağımız alan. Her birini ayrı ayrı çarpıp kendi kutularına yazdıktan sonra, bulduğumuz sayıları birbiri ile toplayarak sonuca ulaşıyoruz. Peki bunun oyunu nerede? Zürafa öğretmen, öğrencileri ikişerli gruplara ayırmış ve her gruba bir kart vermiş. Karttaki her kutunun, bir öğrencinin olduğunu söylemiş. Herkes kendi kutusunu seçmek ve o alanın kaç olduğunu söylemek durumunda. Gruptaki herkes kendi kutusunu doğru bilirse, toplamlarının kaç olduğunu söyleyebiliyorlar. Toplamları en yüksek olan grup da oyunu kazanıyor. Bu sayede hayvanlar sınıfındaki tüm yavrular hem oynamış hem öğrenmiş. Sen de bu eğlenceye dahil olmak istersin diye, senin için keseye bu kartlardan bırakıyorum. İster kendin oyna ister arkadaşlarını topla. Bu oyunda eğlenmek garanti, unutma.